България

На изпратените от За Земята официални запитвания към потенциално отговорни институции и заинтересовани страни относно позицията и действията, които смятат да предприемат по отношение на нежеланите хартиени реклами, засега отговор няма. Развитието на тази комуикация можете да следите в този блог.

БГ институции

Министерство на околната среда и водите
Комисия за защита на потребителите
Комисия за регулиране на съобщенията
Общински администрации

БГ закони

Закон за управление на отпадъците:

  • Задължително разделно събиране и рециклиране на минимум 50% от хартията и картона (до 2020 г)
  • Програма за предотвратяване на отпадъците (преди края на 2013)
  • През м. октомври 2012 Европейската комисия издаде насоки за изготвянето на плановете за предотвратяване на отпадъците, които застъпват сериозно мерките за намаляване на нежеланите преки пощенски реклами. Целият текст на български език – тук.

Закон за електронната търговия

  • Дава възможност за регистриране на юридически (не физически!) лица в централен регистър на лицата, нежелаещи да получават непоискани търговски съобщения.
  • Лицата, нарушили това желание подлежат на глоба от 250 лв за всеки отделен случай.
  • Комисия за защита на потребителите поддържа регистъра и търси отговорност на нарушителите.

Закон за пощенските услуги:

  • „Пряка пощенска реклама“ е пощенска пратка, състояща се само от рекламни или маркетингови материали и съдържаща идентични съобщения, с изключение на името, адреса и идентификационния номер на получателя. Това е „неуниверсална услуга“

Закон за защита на личните данни:

  • „Директен маркетинг“ е предлагане на стоки и услуги на физически лица по пощата, по телефон или по друг директен начин, както и допитване с цел проучване относно предлаганите стоки и услуги.

Какво мислите?